Мистецтво доколумбової Америки
У Південній Америці найбільшою доколумбовою державою була імперія інків зі столицею Куско (на території сучасного Перу).Це індіанське плем’я, яке жило на території Перу в XI-XVI століттях.
Для інків було характерним поділ влади і суспільства на: воїнів і не-воїнів
Займалися поливним землеробством. Вирощували близько 100 видів рослин. Займалися розведенням альпаку і лам заради шкіри та вовни.
Інки використовували вузликове письмо кіпу: за допомогою нього вони вели розрахунки, збирали статистичні дані та передавали інформацію
Архітектура. Будівлі будувалися з каменів, скріплених розчином з глини і вапняку. Для храмів і палаців використовувалися гігантські моноліти. Стиль аскетичний і суворий.
Головним мистецтвом було лиття з дорогоцінних металів. Мало духовне значення: золото — атрибут Сонця, срібло — Місяця. Зображували богів, тварин, просто красиві орнаменти. Застосовували техніку карбування, інкрустації
Мали значні досягнення в живописі та декоративному мистецтві. Створювали неперевершені за красою вироби з каменю, кістки, металу, шкіри, дерева, навіть пір’я. Посуд прикрашали орнаментами зі стилізованими природними мотивами.
Музика пов'язана духовними практиками і ритуалами, інструменти духові і ударні.
Ацте́ки — найбільший америндський народ Мексики, що прийшов у центральну частину країни з півночі в 12 столітті.
До колонізації ацтеки досягли високого рівня розвитку культури — мали піктографічне письмо, користувались сонячним календарем, створили визначні архітектурні споруди в містах. У ацтеків було розвинуте землеробство (на зрошуваних землях) і ремесла (гончарство, ткацтво)
Ацтеки вірили у багатьох богів і вважали себе обраним народом. Ацтеки постійно приносили богам людські жертви, намагаючись не допустити повернення Темряви. Церемонія проходила у верхній частині великого храму на жертовному камені.
Фрески, що прикрашали стіни храмів і палаців, були переважно знищені, Існувало мистецтво створення мозаїк з пір'я птахів.
Скульптура. Храми й палаци заповнювали статуями, стіни величних будівель усередині та зовні прикрашали рельєфами. В одному із храмів колись було зображення бога Сонця, прикрашене ланцюгом із золотих і срібних сердець. Збереглися скульптури міфологічних персонажів, жерців, священних тварин.
Підручник, ст. 67-71
Відео для перегляду https://www.youtube.com/watch?v=EPJZVaLkWbY
Кінематограф Індії
https://www.youtube.com/watch?v=oQ3cfHxqeN0
Архітектура арабо - мусульманського культурного регіону
Підручник, ст.73 - 74
Відео для перегляду https://www.youtube.com/watch?v=doc7wmo52KE
Образотворче мистецтво арабо - мусульманського культурного регіону
Підручник, ст. 75 - 78
https://www.youtube.com/watch?v=AIq3W-K8X2s
Музичне мистецтво Арабського Сходу
Підручник, ст.79 - 82
https://www.youtube.com/watch?v=3re6W-xdkg0
Повтори матеріал з теми " Мистецтво арабо - мусульманського культурного регіону".
Неймовірні місця на Землі
https://www.youtube.com/watch?v=ETaox9aBQ5M
Тема: Декоративно - прикладне мистецтво арабо - мусульманського культурного регіону
(Підручник ст.76 - 78)
Персидські килими Натисни тут
Іранські килими Натисни тут
Турецька кераміка Натисни тут
Тема: Стилі арабської каліграфії. Арабеска в живописі та архітектурі
Переглянь презентацію Натисни тут
Запам'ятай! Значення каліграфії в арабському мистецтві
Визначення "Арабеска"
(Підручник ст.75 - 76)
Тема: Архітектура арабо - мусульманського культурного регіону
Переглянь відео, Визнач особливості культової архітектури арабського світу.
Мечеть в Медині Натисни
Мечеть Аль - Харам Натисни
(Підручник ст.73 - 74)
Тема: Мистецтво арабо - мусульманського культурного регіону
Уважно переглянь відео, запам'ятай особливості культурного регіону
Підручик ст. 72 - 73
Тема: Мистецтво далекосхідного культурного регіону. Узагальнюючий урок.
Пригадай пройдений матеріал з теми, переглянувши презентацію
https://www.youtube.com/watch?v=5_PLrzzvjnI
Тема: Музика, танець, театр країн Далекого Сходу
https://www.youtube.com/watch?v=9vA4nFvQFak
Музичний інструмент - піпа https://www.youtube.com/watch?v=tLrDunZWefs
Театральне мистецтво Китаю https://www.youtube.com/watch?v=qCa5DoYyrQA